Sektionen Ekonomi kommer att vara bemannad och besvara ärenden via supportformuläret hela sommaren, med vissa begränsningar:
- Stipendier: Den 20 juni, vecka 29-30 samt 8-9 augusti hanteras inga stipendieärenden. Tänk på att utbetalningsuppdrag måste vara sektionen tillhanda senast 2 veckor före önskad utbetalningsdag. Detta gäller för både uppdrag med fil och enstaka utbetalningar.
- Betalkort: Vecka 26 hanteras inga ärenden gällande Eurocard.
- Frågor kring inköp och upphandling: Ärenden besvaras som vanligt hela sommaren, men med viss utökad handläggningstid.
Sektionen Ekonomis supportformulär
Delegera dina rättigheter i system inför semestern
Tänk på att du behöver lägga in delegeringar i flera system så att bokföringsordrar, fakturor och andra uppgifter inte blir liggande under din semester.
Guider och lathundar för Lupin/Proceedo och Raindance hittar du här:
- Delegera rättigheter i Lupin/Proceedo (PDF 58 kB, ny flik)
- Min inkorg i Raindance (PDF 67 kB, ny flik)
På Medarbetarwebben kan du läsa om delegering av attesträtt i Lupin/Proceedo och Primula
Var uppmärksam på bedrägeriförsök
Under sommaren förekommer en ökad risk för att utsättas för bedrägeriförsök.
Det är viktigt att vara vaksam och ifrågasätta uppdrag om snabba utbetalningar/överföringar och ev ändringar av betaluppgifter.
Ställ alltid en kontrollfråga om uppdraget till chef eller uppdragsgivare i annan kanal (telefon, mejl) än den som uppdraget kommit via.
Gäller uppdraget ändrade betaluppgifter på en leverantörsfaktura måste dessa alltid säkerställas via en tillförlitlig kontakt hos er leverantör.
På Medarbetarwebben kan du läsa mer om vad du ska vara vaksam på
Om något händer kan du få tips och stöd på sidan "Om något händer" (finns också direkt på Medarbetarwebbens startsida).
Inventering av anläggningstillgångar
Liksom föregående år ska årets inventering vara gjord och uppladdad i Raindance senast 30 november. (Rapporten för uppladdning finns under: Beslutsstöd/Uppföljning/Frågor & Analys/Helårsbokslut/Inventering Anläggningstillgångar).