Lupin/Proceedo
Elektroniskt inköps- och fakturahanteringssystem
Lupin (Lund University Purchase and INvoice management system), eller Proceedo, är Lunds universitets verktyg för att hantera inköp och leverantörsfakturor.
Om du ska beställa varor och/eller tjänster så måste du ha tillgång till Lupin/Proceedo.
Hur blir jag Lupinanvändare?
Varje institution/enhet bestämmer själva vilka som ska vara Lupinanvändare. Prata med din chef eller administrativt ansvariga. Behörighet till Lupin ansöker du i Lucat.
Hur kommer jag igång?
När du blivit upplagd som Lupinanvändare loggar du in med ditt Lucat-id och tillhörande lösenord:
På Medarbetarwebben finns information om rutiner och regelverk för inköp och upphandling:
Inköp och upphandling (Medarbetarwebben)
Undrar du hur du ska kontera en faktura? Har du fått en faktura till fel adress? Behöver du uppdatera en attestplan? Det får du svar på via denna länk:
Här finns en genomgång av vilka typer av utbetalningar som inte hanteras i Lupin/Proceedo:
In och utbetalningar utan faktura
Mer om leverantörsfakturor
Här på Ekonomiwebben finns också sidan Leverantörsfaktura där du hittar mer information om fakturakrav, moms och representationsavdrag samt intrastat. Där finns även länk till rapporten Ej hanterade fakturor i Lupin som uppdateras varje måndag och onsdag.
Läs mer om leverantörsfakturor
På Medarbetarwebben kan du läsa mer om universitetets attestordning och rutinerna kring detta.
Kontaktinformation
Se upp för VD-bedrägerier
Läs mer på Medarbetarwebben.